Webshop

Miltronic præsenterer Bocube Alu – en ny elektronikkapsling til meget krævende miljøer

Tyske Bopla har et af markedets største udvalg af standardkapslinger til såvel industri- som elektronikbranchen. Nu introducerer LAPP Danmark - Bocube Alu - en ny serie aluminiumkapslinger fra Bopla, der skiller sig ud takket være deres attraktive og praktiske design.

Miltronic præsenterer Bocube Alu, en ny serie aluminiumkapslinger fra Bopla

LAPP Danmark, der er en af markedets førende leverandører af specialkabler, kabeltilbehør, kapslinger og automationsprodukter, introducerer nu en funktionel nyhed fra tyske Bopla. Den nye kapslingsserie Bocube Alu er med sit innovative design trendsættende inden for sit område. Der er nemlig tale om en elektronik- og industrikapsling, som beskytter følsom elektronik også under vanskelige vejrforhold og tilbyder den højeste beskyttelsesklasse med IP 66/67/69. Alle kapslingskomponenter – inklusive hængslerne, der som standard er indbygget indvendigt i kabinettet – er lavet af metal. Den nye serie fås i otte standardstørrelser.

En af de unikke fordele ved den nye Bocube Alu er, at lågene på kapslingerne kan monteres, så de enten kan åbnes mod venstre eller mod højre, alt efter præference. Lågene fås med forsænket overflade til montering af membrantastatur eller med glat overflade.

Denne nye serie af kapslinger har en høj mekanisk stabilitet, giver mulighed for god EMC-skærmning og er modstandsdygtig over for kemikalier. Kapslingerne er også forberedt til beskyttelse mod kondens, idet en membranventil nemt kan monteres afskærmet i bunden. Samtidig er de modstandsdygtige over for UV-lys og temperaturændringer, hvilket gør dem velegnede til udendørs brug inden for landbrug, trafik eller sektoren for vedvarende energi. Bocube Alu kan også leveres i andre farver efter ønske eller med en særlig lak, der tåler saltvand.

– Kapslingen er perfekt til elegant indbygning af elektronik i meget krævende miljøer, siger Flemming Hundstrup, produktchef hos LAPP Danmark. Vi ser en tydelig trend, hvor kapslingens design bliver stadig vigtigere, og det gør, at vi altid kombinerer dette med høj kvalitet, samtidig med at der er næsten uanede muligheder for at kundetilpasse hultagning/bearbejdning af produktet til den enkelte kundes ønsker.

Produkterne leveres direkte fra Miltronics lager i Nyköping i Sverige, og via leverandøren sker den videre kundetilpasning efter ønske.

Om LAPP Danmark

LAPP Danmark er en filial af Miltronic i Sverige og ligger i Greve ved København. Miltronic/LAPP Danmark kombinerer et af markedets bredeste sortimenter af kabler, specialkabler, kabeltilbehør, elkomponenter, kapslinger og automationsprodukter med høj teknisk kompetence og kvalificeret rådgivning. Virksomheden blev startet i 1965. Den er i dag et helejet datterselskab af LAPP Group og er koncernens salgsselskab på det danske marked.

Miltronics hovedkontor ligger i Nyköping, hvor også lager, logistikcenter og ressourcer til kundetilpasset fremstilling er placeret. På produktionsanlægget i Hultsfred spiraliseres kabler. Miltronic/LAPP Danmark omsætter for SEK 278 millioner og har 90 ansatte.

LAPP Group

LAPP Group er en global koncern med store forsknings- og udviklingsaktiviteter, egen produktion og 41 salgsselskaber i hele verden. Selskabet har 3.200 ansatte.