Krister Karlsson er ny Adm. direktør på Miltronic AB

Krister Karlsson overtager posten som Adm. Direktør på Miltronic AB, Sverige efter Johan Olofsson. Dermed er han også ny Adm. Direktør for LAPP Danmark. Det er efter tre år som salgs-og markedschef i virksomheden i Nyköping, at Krister Karlsson den 1. oktober 2017 overgår til sin nye rolle.

Lapp Danmark

Krister Karlsson er ny Adm. direktør på Miltronic AB

-  Jeg er meget glad for denne udfordring og stolt over at få lov at følge efter Johan Olofsson, som har fungeret som Adm. Direktør på Miltronic i 13 år. Den markedsstrategi, som vi har opbygget de sidste år, vil jeg videreføre og udvikle, fortæller Krister Karlsson.

Miltronic er traditionelt en stærk leverandør til maskinbyggere i industrien. For at nå bredere ud til projekter inden for industri og infrastruktur har vi udviklet salgsorganisationen, udviklet samarbejdet med elgrossister samt implementeret ny teknik. Alt for at kunne agere hurtigt og levere med kort leveringstid og ligge i front med nye produkter. Vores store lager og konfektioneringsafdeling er også vigtige brikker i denne strategi.

- LAPP Danmarks og Miltronics branche eksperter er en forudsætning for udviklingen. Med en flad organisation bliver de tilgængelige både ud mod vores kunder og ind i virksomheden, så vi kan finde punkter til forbedring. Jeg vil, at vi skal være rådgivere, som efter kundens beslutning om køb levere det bedst mulige produkt til rette tidspunkt.

Johan Olofsson fortsætter i LAPP Group med titlen af Executive Vice President. Det primære arbejdsområde er dels bestyrelsesrelaterede opgaver og dels opgaver inden for opkøb og udvikling i LAPP koncernen.

Om LAPP Danmark

LAPP Danmark er en filial af Miltronic i Sverige. Miltronic/LAPP Danmark kombinerer et af markedets bredeste sortimenter af kabler, specialkabler, kabeltilbehør, elkomponenter, kapslinger og automationsprodukter med høj teknisk kompetence og kvalificeret rådgivning.

Miltronics virksomhed blev startet i 1965. Den er i dag et helejet datterselskab af LAPP Group. Miltronics hovedkontor ligger i Nyköping i Sverige, hvor også lager, logistikcenter og ressourcer til kundetilpasset fremstilling er placeret. På produktionsanlægget i Hultsfred spiraliseres kabler. Miltronic omsætter for SEK 278 M SEK og har 90 ansatte.

LAPP Group

LAPP Group er en global koncern med store forsknings- og udviklingsaktiviteter, egen produktion
og 39 salgsselskaber i hele verden. Selskabet har 3 300 ansatte.